Sayfalar

18 Ocak 2013 Cuma

Piero Fornasetti - İtalyan sanatçı

Banyomu yenilerken, seramik seçmek üzere gittiğim dükkanlardan birinde bu seramikleri gördüm ve aşık oldum. 1950’ler Piero Fornasetti tasarımı olduğunu öğrendiğim seramikler şu anda iki oğlumun banyosunu süslüyor ve ikisi de bu banyoya bayılıyorlar. Her gece diş fırçalarken balonları seyrediyoruz ve her biriyle ilgili değişik hikayeler uyduruyoruz. Bu vesileyle, önceden bilenlerin affına sığınarak, Fornasetti kimdir paylaşayım. Piero Fornasetti 1913-1988 yılları arasında Milano’da yaşamış ünlü İtalyan ressam, heykeltraş, gravür sanatçısı ve tasarımcı.


Özellikle soprano Lina Cavalieri'nin portresini kullanarak tasarladığı tabaklarla tanınıyor. 19. yy' ait bir dergide fotoğrafını gördüğü bu kadının yüzünü motif olarak kullanan Fornasetti  "Beni bu yüzün 500 varyasyonunu yapacak kadar etkileyen şeyin ne olduğunu bilmiyorum. Yapmaya başladım ve hiç durmadım" diyor.  Tema d Variazioni tabak serisinde Cavalieri'nin 350'den fazla yüz gravürü bulunuyor. 


11.000'in üzerinde mobilya, seramik, aydınlatma, şemsiyelik vb günlük yaşam objesiyle 20. yy'ın en çok üreten tasarımcılarından biri. 1930-32 yılları arasında Brera Sanat Akademisine devam etmiş ancak "itaatsizlikten" dolayı okuldan atılmış. Yunan mimarisinden etkilendiğini bildiğimiz Fornasetti'nin işlerinde genellikle siyah-beyaz kontrastı, gece-gündüz temaları hakim. Bugün oğlu Barnaba Fornasetti tarafından devam ettirilen Fornasetti atölyesi, ünlü tasarımcının desenlerini ve tasarımlarını çeşitli firmaların ortaklığında banyo seramiği, kravat, halı, sandalye, büfe olarak halen üretmeye devam etmekte. Daha fazla bilgi için http://www.fornasetti.com/ 'e bakmanızı tavsiye ederim. 
   






Hiç yorum yok:

Yorum Gönder